Week 6: De Safari 🇰🇪

2 juni 2018 - Msambweni, Kenia

Na ons er 5 weken lang erop verheugd te hebben was het eindelijk zo ver, we gingen op safari!

We werden vrijdagochtend opgehaald om 4:00 dit was dus behoorlijk vroeg... maar we hadden ook een lange rit te gaan.

De chauffeur en zijn bijrijder bleven het hele weekend bij ons en waren ook onze gids tijdens de safari ( Ali en Neymar)

Tijdens de rit zijn we even gestopt om een winkeltje te bekijken waar we wat spulletjes konden kopen van de safari, wij besloten om op de terug weg hier wat te kopen.

Toen hebben we onze reis vervolgd en onderweg nog één keer gestopt want er was iets mis met de remmen van de auto. Na deze gerepareerd te hebben kwamen we dan om 8uur aan bij de poort van Tsavo East National Park.

Toen we de poort binnen reden begon onze safari, vanaf dat moment ging het dak omhoog van ons busje en konden we dieren spotten. Tijdens deze safari reden we naar ons verblijf voor het weekend, dit was een rit van 4uur ongeveer.

Na al vele dieren te hebben gespot kwamen we aan bij Voi Safari Lodge, wat een prachtig verblijf boven op de berg met uitzicht over het park.

Hier konden we even relaxen en onze spullen uitpakken, ook het eten zat er allemaal inbegrepen (lopend buffet) dus we konden ons goed volstoppen hier ;)

Om 16:00 hadden we weer een nieuwe ‘game’ tot 18:00 dus konden we weer dieren gaan spotten, we doen het op verschillende tijdstippen omdat de dieren op verschillende tijden actief zijn.

De volgende morgen begon de eerste game om 6:30 tot 8:00 daarna konden we relaxen op het verblijf tot 16:00 toen begon de tweede game van die dag.

Op zondag moesten om 8:00 al uit het park zijn dus konden we niet meer op safari want het was maar 15min rijden naar de uitgang...

Toen  zijn we onze reis terug naar Msambweni begonnen, we hebben eerst nog een tussenstop gemaakt bij de masai, dit zat bij onze safari inbegrepen, we kregen een rondleiding door het masai dorp en ik heb vuur gemaakt volgens de oude techniek ( vrijvend met een stok om warmte te creëren ) 🔥

We hebben nog gedanst met de massai en de rondleiding afgesloten. Hartstikke leuk om zo iets te zien, er zijn namelijk steeds minder masai dorpen.

De reis rerug vervolgd, onderweg nog geluncht en wat spullen gekocht in het winkeltje als aandenken. Om 17:00 kwamen we weer aan bij ons verblijf.Het was een zeer geslaagde safari, we hebben 4 dieren van de Big5 gezien en vele meer... in mijn foto album ‘safari’ heb ik foto’s en filmpjes toegevoegd ;)

Natuurlijk begon maandag onze werkdag weer, deze keer stond ik op de female ward. Een afdeling voor vrouwen met verschillende ziektes en aandoening bij elkaar.Het was een interessante afdeling waar ik veel heb kunnen zien en leren.

Ik ben deze week alleen maar met de dokters meegelopen dus heb weinig verpleegkundige handelingen gedaan, dit vond ik niet erg. Het was ook een keer leuk om met de dokters hier mee telopen langs alle patienten en uitleg te krijgen over verschillende ziektes die wij in nederland niet hebben. Veel werd voor mij vertaald in het engels en ik mocht ook alles zien en proberen.

Verder heb ik deze week nog een vreselijke wond gezien (zie foto’s) Deze waren ze aan het verzorgen toen wij langs kwamen tijdens de dokters ronde, ik weet niet precies de oorzaak.Ook heb ik geassisteerd bij het recht zetten van een gebroken been, het bovenbeen was gebroken dit was over elkaar heen geschoven, en om het weer uit elkaar te trekken word haar been gestabiliseerd en word er aan haar voet een zwaar gewicht gehangen waardoor de botten los van elkaar worden getrokken, om ervoor te zorgen dan het weer goed aan elkaar kan groeien, normaal gebeurd dit operatief maar daar waren geen spullen voor, vandaar dat ze deze techniek gebruikten.

Volgende week ben ik weer te vinden op de Casualty: de Spoed Eisende Hulp, zoals jullie weten vond ik dit een interessante afdeling dus mocht ik hier nog een weekje terug komen.

Tot volgende week!

Erwin

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel en Irma:
    3 juni 2018
    Wat een prachtig weekend hebben jullie gehad! Super mooi om dit zo allemaal te lezen.
    Succes komende week op de Casualty en geniet van de laatste weken
  2. Pep:
    3 juni 2018
    Klinkt allemaal weer goed Erwin! Jullie hebben al veel mooie dingen gezien zo! Geniet er nog van.
  3. Edwin karel:
    3 juni 2018
    Mooi verslag weer Erwin, de foto van de wond is een topper! Ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is...lijkt ook op de zijkant nog sprake te zijn van een ontvelling.
    Veel plezier komende week !
  4. Carlijn van Krieken:
    3 juni 2018
    Wat vet dat je dit allemaal meemaakt, en hele mooie foto’s van je safari! Zou ik ook een blog maken over mij mini week in Londen 😉! Geniet ervan broertje!
    Liefs,
    Carlijn!
  5. Trudy:
    7 juni 2018
    Hoi Erwin het lijkt me inderdaad heel mooi om die dieren zo dichtbij te zien je hebt al heel wat meegemaakt de afgelopen weken het is leuk om je verslag te lezen weer een mooie week op naar het volgende verslag heel veel groetjes uit Nuland waar alleen de kat van overburen rond sluipt Trudy en Chris
  6. Rita john:
    10 juni 2018
    Wat leuk om je een beetje te volgen Erwin. Zo te lezen heb je t naar je zin en Maak je veel mee. Geniet er nog van!